lørdag den 30. januar 2016

Filmanmeldelse: Steve Jobs

Jeg er en stor Apple-fanboy, lige nu skriver jeg denne anmeldelse på min MacBook, samtidig med at min iPhone er til opladning. Alt imens jeg streamer filmen 'Jobs' på mit Apple TV, så da jeg hørte at der ville komme en ny film om Steve Jobs, var jeg helt oppe og køre. Filmens tager udgangspunkt i lanceringerne af Macintosh i 1984, NeXT computeren i 1988 og af iMac i 1998. Selvom filmens titel er 'Steve Jobs', så handler filmen mere om hvad der sker med Apple og personerne bag, fra Macintosh til iMac. Filmen handler også om forholdet mellem Steve Jobs og hans datter Lisa, samt nogle af de "gamle venner" han må få redde trådene ud med.

Som jeg ser det er filmens målgruppe sådan nogle som mig, altså en der interessere sig enten for Steve Jobs eller for Apple. Filmens fortælling fungerer udemærket og selvom det ikke er en biografi af Steve Jobs er den stadig bedre en 'Jobs' med Ashton Kutcher. På grund af at jeg er stor fan af både Steve Jobs og Apple får filmen den karakter, som den får. 

***** 5 ud af 6 stjerner

-MO

Ingen kommentarer:

Send en kommentar