tirsdag den 10. november 2015

Filmanmeldelse: SPECTRE

!!!SPOILER ALERT!!!

Jeg er hardcore Bond fan, så da jeg hørte at forbryderorganisationen 'SPECTRE' vender tilbage til Bond-universet efter 53 år fra den optrådte første gang i 'Dr. No' var jeg mere end spændt, men kan filmen så leve op til mine forventninger?
Åbningsscenen synes jeg virkede lidt tam og den gav ikke ligeså meget action fra start som 'Skyfall' gjorde, dog bliver åbningsscenen forklaret senere. Derfra begynder filmen rigtig at tage fart. Bond er på sporet at et stort forbryder netværk, SPECTRE, som leder ham frem til den øverste i organisationen, Franz Oberhauser. Det viser sig at Oberhauser i virkeligheden er Bonds halvbror der døde i en lavineulykke med sin far. Oberhauser er genopstået og har taget sit mors navn og kalder sig nu: Ernst Stavro Blofeld. FANTASTISK.

Jeg har gået, ligesom mange andre, og ventet på at SPECTRE og Blofeld ville vende tilbage til Bond-serien. Det var en forløsning ud over alle grænser. Desværre er det bare ærgerligt at Blofeld ikke er mere med end han er. Om 'SPECTRE' er den sidste Bond film eller om vi måske kan håbe på film nr. 25 må tiden vise. Lad mig iøvrigt tilføje at jeg indtilvidere har vært inde og se filmen to gange, og tænker jeg skal ind og se den en gang til.

***** 5 ud af 6 stjerner

-MB



Foto: 007.com
Foto: 007.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar